dissabte, 19 de març del 2011

CONCLUSIONS

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?


En primer lloc prenc consciència del temps que es necessita per fer una feina quan un encara no domina molts dels recursos que té al seu entorn. D’altra banda veig que utilitzant tots aquests recursos que anem descobrint sembla que tot quedi millor, obtenint un producte de més qualitat, però sempre millorable.

dijous, 10 de març del 2011

Situa’t de 0 a 10

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 10
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 2
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 1
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 6
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 7
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 6

MAPA CONCEPTUAL

AVALUACIÓ INICIAL : MAPA CONCEPTUAL


dilluns, 7 de març del 2011

PRESENTACIÓ

  1)       Dades personals: edat, situació familiar, lloc de residència i de connexió habitual, nom familiar...
Hola, som na Paloma Ríos ( “Palo” per als amics, amics…), tenc 35 anys, estic casada i tenc un fill de 6 anys. Visc a un poble de Mallorca, Artà, encara que som valenciana, però la vida m’ha duit aquí…i aquí hi som.
Normalment em vaig connectant al llarg del dia: de bon matí ( sempre que aconseguesc aixecar-me del llitet a les 6, a les 4 quan ja he acabat sa feina una estoneta i a partir de les 9 del vespre, que és quan el meu fill em deixa dedicar-me a mi).
2)       Dedicació professional i acadèmica actual, ocupació, assignatures i crèdits en què us heu matriculat aquest semestre...
Encara que som especialista en Música, ja fa un grapat d’anys que exercesc com a tutora a segon cicle de Primària. Sempre m’ha agradat la docència i des dels 15 anys que vaig començar a fer classes particulars de violí a ca meva no he aturat: violí, llenguatge musical, música a Infantil i Primària…
Actualment i des de fa ja 5 anys, tenc la plaça al poble on visc, Artà, i ara som tutora de tercer de Primària.
Respecte als estudis, dir-vos que aquest és el meu quart semestre per aquí…( ja? Com passa es temps…i no torna…). Faig Educació Especial ( 6 c.), Mètodes d’Investigació en Educació ( 6 c.) i TE, que esper que em doni les eines que necessit, que són moltes i que tant canvien.
3)       Experiència en el camp educatiu en qualsevol àmbit (formal, no formal, i fins i tot informal, per exemple la ma/paternitat) fent referència a qualsvol nivell i modalitat educativa en què heu participat i que considereu important per a vosaltres.
Sempre he fet feina amb nins des de 3 fins a 12/13 anys. El meu rol de mare m’ha canviat com a mestra i m’ha obert els ulls i el cap a problemes que abans no tenia en compte ( millor dit, que no veia) amb els meus alumnes.
4)       Experiència en el disseny, utilització i avaluació de recursos didàctics en general i multimèdia en particular.
Poca. Al centre utilitzo l’ordinador cada dia, intent utilitzar la PDI sempre que la infraestructura m’ho permet i faig servir la web del nostre centre per a penjar algunes feinetes que vaig trobant i que poden resultar útils als meus alumnes.
5)       Formació rebuda vinculada al món de la Tecnologia Educativa.
Diferents cursos de Formació Permanent del Professorat. A Magisteri també vaig fer una assignatura.
6)       Indiqueu una nova competència que voldríeu aprendre durant aquests quatre mesos.
Poder solucionar problemes informàtics sense necessitat de molestar el nostre coordinador de Noves Tecnologies…que el duc frit…
7)       Què podeu aportar a la resta de membres de l’aula?
Les meves ganes d’aprendre i compartir i el temps que la feina i la família em deixen per gaudir aprenent coses noves i necessàries.
8)       A què us comprometeu personalment en relació a l’assignatura?
A connectar-me cada dia i llegir les aportacions dels companys i companyes i a aprendre tot el que pugui.
9)       Què és el que més us agrada de les TIC?
Que em sorprenen cada dia… i el que em queda…
10)   Un desig.
Salut perquè tot vagi bé i pugui dedicar a l’estudi el temps previst.
11)   Reviseu l’opció de Personalitza del campus i resumiu aquí què és el que heu personalitzat: asignatura, missatge de resposta, missatge visualitzats... (penseu per què creieu que us demano això).
Com la majoria dels meus companys, encara no he personalitzat res, però pens que l’objectiu és veure la gran quantitat de coses que es poden fer des d’una butaca amb les TE.